Jacco Vonhof

Het wordt wél beter

LEZING: 11.00–11.30 UUR
SPREKER: JACCO VONHOF

Gaan we allemaal naar de kl**en of gaan we er samen iets van maken? MKB-Nederland-voorzitter Jacco Vonhof laat er geen misverstand over bestaan: “Ik ben klaar met alle negatieve wereldbeelden die we met regelmaat krijgen voorgeschoteld. Het idee dat de wereld vergaat en daar ook niets aan te doen is. Als ondernemer ben ik daar allergisch voor. Ik geloof namelijk wél dat er iets te doen valt en dat het dan wél beter wordt. Natuurlijk is er ongelooflijk veel aan de hand, maar doemdenken helpt ons niet verder.”

Als ‘gesjeesde rechtenstudent’ en met de ervaring dat ‘werken voor een baas’ niets voor hem was, kocht Jacco Vonhof bijna 30 jaar geleden een ladder en een bestelbusje en begon hij in Zwolle voor zichzelf als glazenwasser. Die eenmanszaak bouwde hij door de jaren uit tot een middelgroot schoonmaakbedrijf dat actief is in het noorden en midden van het land. Hij heeft in die tijd vrijwel alles meegemaakt wat een ondernemer kán meemaken. Vonhof weet kortom als geen ander met welke problemen ondernemers te maken kunnen hebben.

Tijdens Dibevo University bespreekt hij de uitdagingen waar ondernemers in onze branche vandaag de dag tegenaan lopen, maar vooral ook wat je zélf kunt doen voor een rooskleurige(r) toekomst voor je bedrijf.

Laten we samen met ondernemers nadenken over wat er wél kan en hoe zij zelf onderdeel kunnen zijn van de oplossing.”

Jacco Vonhof

Over Jacco Vonhof

Jacco Vonhof is sinds 3 september 2018 de voorzitter van ondernemersorganisatie MKB-Nederland. ‘Een ondernemer in hart en nieren’, zo werd hij getypeerd bij zijn benoeming.
Gedreven, maatschappelijk betrokken, een verbinder en bovendien in staat ondernemers aan te spreken en waar nodig in beweging te krijgen.

De foto bovenaan deze pagina is van Stefan Kemper